Середа
08.05.2024
08:38
Пошук
Вхід на сайт
Годинник
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Калькулятор
Друзі сайту
  • Зеленецька ЗОШ
  • Управління освіти Кельменецької РДА
  • Департамент освіти молоді та спорту Чернівецької ОДА
  • ІППОЧО
  • Міністерство освіти та науки України
  • Український центр оцінювання якості освіти
  • Завдання та відповіді на тести ЗНО
  • Тести ЗНО онлайн з математики
  • Методичний портал
  • Все для вчителя інформатики
  • Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 28
    Статистика
    Соц. мережі
    Все для вчителя математики
    Головна » 2018 » Липень » 13 » Чому потрібно вивчати математику?
    21:55
    Чому потрібно вивчати математику?

    Чи зможете ви доступно пояснити дитині, для чого їй потрібно займатися математикою? Адже вивчення понять, законів математики та логіки, розв'язання математичних і логічних завдань вимагає розумових зусиль. А навіщо взагалі це потрібно?

    Ми вивчили низку наукових досліджень і виділили реальні докази користі від занять математикою.

    Навіть якщо ви переконані, що життя вашої дитини не буде пов'язане з математикою, рекомендуємо все одно прочитати нашу статтю, щоб як мінімум з легкістю відповісти на запитання маленького «чомучки».

    1. Математика розвиває мислення

    Вивчаючи математику і розв'язуючи завдання, дитина вчиться:

    • узагальнювати і виділяти важливе;
    • аналізувати і систематизувати;
    • знаходити закономірності та встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
    • міркувати і робити висновки;
    • мислити логічно, стратегічно і абстрактно.

    Як регулярні спортивні тренування «прокачують» тіло, роблять його здоровим, дужим і витривалим, так регулярні заняття математикою «прокачують» мозок — розвивають інтелект і пізнавальні здібності, розширюють кругозір.

    Математика закладає навички ефективного і швидкого навчання чому завгодно. Все це відбувається завдяки «перетворенню в людину мислячу».

    2. Заняття математикою тренують пам'ять

    Вчені зі Стенфордського університету в США вивчили процес розв'язання людиною математичних завдань і з'ясували, що дорослі люди використовують для цих цілей мислення і доведену до автоматизму навичку «діставати» з пам'яті вже наявні там відповіді.

    Діти до 7 років часто вдаються до допомоги пальців рук і ніг, а також різних замінників (реальних предметів, рахункових паличок). У «перехідний період», у віці від 7 до 9 років, у школярів формується «доросла» навичка «думання», осмислення і запам'ятовування інформації.

    Цікаве дослідження було опубліковано в журналі «Nature Neuroscience» в 2014 році. Насамперед, воно було присвячене вивченню ролі гіпокампу (області в головному мозку) у розвитку пізнавальної активності дітей. Але його непрямі висновки такі:

    • якщо хочете, щоб у дитини в школі не було проблем з математикою — тренуйте пам'ять в ранньому віці;
    • рішення математичних задач розвиває пам'ять.

    3. Математика загартовує характер

    Для правильного розв'язання математичних і логічних завдань потрібні уважність, наполегливість, відповідальність, точність і акуратність.

    Чим регулярніше дитина тренує ці «м'язи характеру», тим сильнішими вони стають, тим частіше допомагають дитині у вирішенні не тільки навчальних завдань, але й життєвих проблем.

    4. Музика для математики, математика — для музики

    Комплексне дослідження, проведене Барбарою Хелмріч (Barbara H.Helmrich) з Коледжу Нотр-Дам в Балтіморі, виявило, що діти, які грали на музичних інструментах в середній школі, відчутно краще встигають з математики в старших класах. Вчені виявили, що за розв'язання алгебраїчних завдань і обробку музичної інформації відповідає одна і та сама ділянка головного мозку.


    «Найбільша середня різниця в результатах з алгебри між будь-якими двома групами випробовуваних була виявлена між афроамериканськими «інструментальними» групами і групами «немузичних» школярів».


    Парадоксально, але вчені ніби не цікавилися зворотним зв'язком. Адже якщо за розвиток математичних і музичних здібностей відповідає одна і та сама ділянка головного мозку, не виключено, що заняття математикою покращують музичні здібності.

    Пригадується Шерлок Холмс, який був одночасно чудовим детективом і талановитим скрипалем. Багато хто скаже, що знаменитий англійський детектив — просто вигадка, але у нього був свій реальний прототип, наставник і друг Артура Конана Дойла. Пристрасним скрипалем був і найбільший фізик Альберт Ейнштейн.

    5. Математика допомагає досягати успіху в гуманітарних науках

    Саме ранні математичні здібності — вірна передумова до того, що в подальшому дитина буде не тільки добре розуміти математику, але і процвітати в інших шкільних дисциплінах. Далі за значущістю внеску в навчальні успіхи йдуть навички читання і здатності керувати своєю увагою.

    До таких висновків дійшли вчені в царині освіти і соціальної політики Північно-Західного університету в Еванстоні. В ході дослідження вони оцінювали зв'язок ключових елементів готовності до школи (базові навички для прийому в школу — «академічна» готовність, увага, соціально-емоційні навички) з подальшими успіхами в навчанні.

    Математика — наука міждисциплінарна, вона тісно пов'язана з фізикою, географією, геологією, хімією. Соціологія і економіка невіддільні від математики, і багато висновків навіть звично гуманітарних наук, таких як лінгвістика, журналістика, спираються на математичні моделі й поняття, математичні та логічні закони.

    6. Розвиває навички вирішення побутових завдань

    Барбара Оаклі, доктор технічних наук, дослідник стовбурових клітин мозку й автор книги «Думай як математик» підкреслює:


    «Математика позбавляє нас «магічного мислення» — ми прагнемо вникнути в суть речей і не покладаємося на авось і вищі сили».


    Чим складнішими стають математичні завдання, тим більше навичок потрібно для їхнього розв'язання. Дитина вчиться міркувати, вибудовувати послідовності, продумувати алгоритми, жонглювати відразу декількома поняттями, і ці навички входять в звичку.

    Завдяки математиці ми позбавляємося шкідливих звичок:

    • не домислюємо, а оперуємо тільки точними термінами;
    • не просто механічно запам'ятовуємо інформацію і правила, а оцінюємо їх, аналізуємо, розмірковуємо, щоб зрозуміти і засвоїти новий матеріал, новий життєвий урок.

    7. Математика — основа успішної кар'єри

    Якщо 10-15 років тому перспективним вважалося вивчення іноземних мов, то зараз вільним володінням кількома мовами нікого не здивуєш. Тепер професійна затребуваність багато в чому залежить від розуміння технологій, вміння мислити, абстрагуватися і здібностей до вирішення нестандартних завдань. Вкрай складно обійтися без знання математики тим, хто хоче працювати в сфері IT.

    Абстрактне, критичне і стратегічне мислення, аналітичні здібності, вміння вибудовувати алгоритми — «мастхев» для хорошого розробника.

    Результативні заняття математикою надають впевненість в собі, адже успіхи в ній вимагають завзятості в прагненні розв'язати найскладніші, іноді, на перший погляд, «нерозв'язні» завдання і проблеми.

    8. Розв'язання завдань виробляє психологічну стійкість

    Розв'язання математичних завдань допомагає поліпшити емоційне тло — це заняття здатне позбавити тривоги, допомагає контролювати емоції та попереджає стрес.

    Таких висновків дійшли вчені з Університету Дьюка в США, які зуміли довести це в дослідженні, опублікованому в журналі «Клінічна психологія» в 2016 році.

    9. Задоволення від «ікс»

    Для людини, яка серйозно займається математикою, математичні формули, рівняння й інші логічні та математичні завдання втілюють собою красу, гармонію і доставляють таке ж естетичне задоволення, як музика, мистецтво і гарний жарт, стверджує група дослідників з декількох університетів Великої Британії.

    За допомогою функціональної магнітно-резонансної томографії була зафіксована активність мозкової діяльності піддослідних під час демонстрації їм математичних рівнянь, формул і завдань. Результати дослідження опубліковані в журналі «Межі людської нейробіології» (Frontiers in Human Neuroscience) в 2014 році.

    Як навчитися відчувати радість і насолоду від занять математикою, розповідає відомий американський математик, випускник Гарвардського університету, Стівен Строгац. Викладач прикладної математики, володар нагород в царині математики і викладання на сторінках своєї книги «Задоволення від X» з ентузіазмом, просто і зрозуміло пояснює найзначніші математичні ідеї.

    Ми переконані, що дітям, особливо у віці 5-9 років, не обов'язково розповідати, як важливо вивчати математику. Набагато важливіше дати можливість дитині зануритися в світ цікавої інтерактивної математики.

    Джерело:https://svitoch.in.ua/1113-navishcho-potribna-matematyka.html

    Переглядів: 986 | Додав: mat | Рейтинг: 3.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar